Comedy

Turkish delight

Så skulle kolbøttefabrikken på ferie, og hold nu op en ferie vi har haft. Vi skulle prøve det der koncept med all inclusive. Et koncept der lød meget tiltrækkende, når man lever i hverdag med meget praktik og mange gøremål.

Vi ankom til hotellet hen ad aftenen søndag. Det var en lang tur. Alle tog flyveturen med bravur, men vi var trætte da vi kom frem, og gik derfor hurtigt i seng efter maden.

Mandag stod den på pool-hygge. der var en fin børnepool med rutschebane, og en god stor pool. Desværre var der også musik fra ca. 10-13  og fra 15-18/19 stykker. Det var utrolig irriterende, og da hotellet lå længere væk fra byen end vi troede, så var man meget fastlåst ved poolen, og derved også larmen.

Vi besluttede derfor at tage til stranden tirsdag. Vandet var fuld af bølger, så det var ikke nemt at bade i, og slet ikke for Mads, Alexander eller Villads, der hurtigt væltede omkuld. Da Villads briller blev fanget af en bølge, mens han legede i vandkanten, var der ikke den store lyst til at blive. Vi tog istedet hjem, og kørte så mod byen for at købe et par reservebriller. Optikeren sendte en bil, der kørte os frem og tilbage, og brillerne havde vi i hænderne en times tid efter vi var trådt ind i butikken. Så virkelig god service må man sige.

Der lå også en legeplads på hotellet, som vi besøgte et par gange.

IMG_0436IMG_0446IMG_0524

Onsdag blev endnu en pool dag, og man havde efterhånden vænnet sig til musikken og larmen.

Torsdag tog vi på tur med et skib (der lignede et sørøverskib). Vi sejlede på havet og på floden. Og efter endt sejltur blev vi kørt ud til et vandfald og videre til et marked. En god tur, men der var desværre ikke meget sjovt på markedet, hvor det var svært at finde en hæveautomat og meget varmt.

De sidste to dage blev vi på hotellet.

IMG_0552IMG_0553IMG_0549

Ferien var på ingen måde det jeg forventede. Jo hotellet, men jeg må indrømme, at jeg ikke er til ubetinget tilgang til mad. Det mister simpelthen sin charme, når man kan spise hele tiden. Det med at gå en tur, vælge en restaurant, læse et menu kort, tænke over hvad man har lyst, etc., det var noget jeg savnede.

Jeg følte at man blev meget låst. Vi troede at byen var tættere på, så vi havde mulighed for at komme ud og se mere. Men derfra og sige det var en dårlig ferie; absolut ikke. Der var op-ture, og knap så meget op-ture, men vi havde det sjovt. Min storebror var ude og bade flere gange, og kom næsten under med hele hovedet, hvilket var super sejt, og vi har prøvet at holde en papegøje, fået nogle virkelig grimme tallerkener med billeder af os der holder en papegøje, spist, grinet og badet en masse.

Men ferien næste år bliver noget andet. Nok ligeså skørt, for det er det vi kan lide, men nogle andre rammer, hvor det er os selv der larmer mest.